
Текущее время: 11 май 2025, 17:59
Модератор: Модераторы
alex8313 писал(а):И правы ли сервисмены, что регулятор меняется полностью и он не ремонтопригоден.
alex8313 писал(а):Нда, а кокой именно, мне мастера и не сказали
P1187 Fuel Pressure Monitoring - Regulator Valve Stick
All Common rail diesel engine, rail pressure regulator is controlled based on rail pressure sensor signal in order to maintain optimum rail pressure according to current engine rpm and load.
However when the problem that leads rail pressure to out of target value intended by ECM occurs due to mechanical or electronical reason, ECM shuts engine down and sets DTC by limiting fuel (stops injector operation) in order to prevent engine from being controlled abnormally. "rail pressure monitoring error" is the DTC which diagnose 1). supplying state of low pressure fuel and 2). mechanical operating conditions of high pressure pump and 3). rail pressure regulator indirectly based on rail pressure sernsor output voltage and rail pressure sensor duty. thus, repair relavant to this DTC requires mechanics the total understand of fuel system.
Viktor1976 писал(а):но я бы сначала его поковырял сам, вдруг потом заработает!
Никола писал(а):Нашёл код P1187 Fuel Pressure Monitoring - Regulator Valve Stick
Возможные неисправности:
● Faulty RPS сенсор давления
● Faulty FPR регулятор на рейке
● Faulty ECM блок управления
Исходя из статистики отказав, скорее всего регулятор на рейке. Есть даже бюллетень по его проверке.
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 17