дАртаньян детектед.
да повторяйте, повторяйте, у вас же уникальная машина, а мне попадаются исключительно с колечками, нку или с их останками, и форсунки вынимаются при этом без мерседесовской пасты, странно даже как это так

при чём тут выхлоп? вы всё в кучу валите, вам на клановом форуме промыли мозги — вот вы и верите что выключая ЕГР мотору помогаете, а очевидные вещи не можете увидеть.
Performance Advantages
Delphi Electronic Diesel Exhaust Gas Recirculation Valves feature a robust design that helps inhibit carbon contamination (coking) and condensation corrosion by sulfuric acid, which can adversely affect shaft operation. Their high opening and closing force also helps minimize the impact of carbon contamination. Fast opening and closing response time helps manufacturers meet controllability requirements, while low internal and external leak performance helps minimize exhaust emissions and enables precise engine calibration, all in an efficient and cost-effective package.
Delphi recognizes that one of the most effective ways to reduce NOx output in a diesel engine is to lower in-cylinder temperatures. This can be accomplished very effectively by limiting the amount of oxygen in the combustion chamber. Thus, Delphi's EGR valves re-circulate controlled amounts of inert gasses into the intake system where they mix with incoming air. The result is to help lower the combustion temperature below the level at which NOx is formed.
The amount of re-circulated gas in the combustion chamber is dependent on operating conditions, but Delphi's continuously variable EGR valves allow:
• High EGR flow for cruising and mid-range operation
• Low EGR flow for low-speed and light-load conditions
• No EGR flow during engine warm-up, idle, and wide-open throttle
Delphi EGRs also can provide a solution for Euro 6 and Tier 4 emissions standards requiring a dual EGR loop system with high pressure EGR and low pressure EGR.
сами переведете? или на родном языке поищем?
ну вот неплохая статья —
http://www.drive2.ru/l/2242674/а чтобы сажи не было в моторе масло меняйте в срок и качественное и на фильтрах и ГСМ не кроите.
спецЫалисты блин…
Добавлено спустя 1 минуту 35 секунд:А на счёт свечей Вы в поиск сходите, там очень много ответов на большую часть ваших вопросов.
Добавлено спустя 4 минуты 25 секунд:да и ещё, порядку ради - запчасти подобрали? тему закрываем?
срачи тут разводить у нас не принято как то, вы подумайте по делу есть что спросить или не очень.
часика хватит думаю на раздумье.
Диагностика дилерского уровня дилерским сканером KIA\Hyundai - KDS\Hyundai Mobile
Чиптюнинг всего что движется. Теперь и Тойота!
+7-9I6-I75-6469