Страница 1 из 1

Что случилось с датчиком расходомера воздуха?

СообщениеДобавлено: 15 авг 2013, 20:57
igors
Заправился где — то на Смоленщине и через некоторое время на обгоне , при кикдауне , увидел как ошибка загорается .
Ну думаю вернусь и на свалку сразу сдам :)

Да , воздушный фильтр поменял , старый был совсем забит — насекомых у вас немерено :)

Как ни странно потом прошел еще 4 т. км без всяких нареканий , к кратковременному высвечиванию ошибки — привык.
Сейчас посмотрел ошибки -пишет что :
1119 — давление в рампе
0101 -расходомер


Не стираются .
И напряжение постоянное на раходомере воздуха — 5 вольт , вне зависимости от оборотов .

Пришел к выводу , что датчик с воздушного фильтра под замену .
И еще — могут ли эти ошибки быть взаимосвязаны ?
Или все — таки форсунки с ТНВД …

Re: Что случилось с датчиком расходомера воздуха?

СообщениеДобавлено: 16 авг 2013, 11:18
p-taurus
1119 это не давление —

Изображение

То что не стирается говорит либо о обрыве либо о неисправности самого клапана IMV. Нужно прозвонить от ECM до клапана проводку. сам клапан Delphi 9109-903.

Сканировал чем? стирал ошибки как?

Добавлено спустя 2 минуты 24 секунды:
По 0101 -

Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem

Diagnostic trouble code
No. P0101
Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem

Related items
● Dirty air cleaner
● Air leak in intake system
● Contaminated, deteriorated or damaged MAFS
● Poor connections at ECM, MAFS, or TPS
● Faulty MAFS or TPS



If any codes relating to MAFS or TPS are present, do all repairs associated with them before this troubleshooting procedure.



Step
Inspection
Action

1
Connect SCAN TOOL to data link connector or OBD-II check connector.
Turn ignition to ON and monitor other DTCs.
Is DTC P0102, P0103, P0121, P0122, or P0123 set?
Yes
Do all repairs associated with those codes before proceeding this procedure.

No
Go to step 2.

2
Using SCAN TOOL monitor MAFS voltage signals.

● 0.6~1.0V @ idle
● 1.6~2.2V @ 3000rpm

Is signal within specifications?
Yes
Problem is intermittent or was repaired and engine control module memory was not cleared. Check terminal connections at ECM and MAFS.

No
Go to step 3.

3
Thoroughly check MAFS for loose, poor connection, bent, corrosion, contamination, deterioration, or damage.
Is MAFS okay?
Yes
Go to step 4.

No
Clean or repair as necessary.

4
Start engine and allow engine to idle until engine reaches operating temperature.
Using SCAN TOOL, monitor TP voltage signals.

● 0.3~0.9V @ idle
● 4.0~4.4V @ full open

Is signal within specifications?
Yes
Go to step 5.

No
Do all repairs associated with those codes before proceeding the next step.

5
Turn ignition switch to OFF and disconnect MAFS connector.
Turn ignition switch to ON and measure voltage of MAFS power circuit between MAFS harness connector and chassis ground.

● Specification: approximately 5V

Is voltage within specification?
Yes
Go to step 6.

No
Open circuit or short circuit to chassis ground between MAFS harness connector and ECM connector.
Repair as necessary.

6
Turn ignition to OFF and disconnect ECM connector.
Measure resistance of MAFS signal circuit between MAFS harness connector and ECM harness connector.
Measure resistance of MAFS ground circuit between MAFS harness connector and ECM harness connector.

● Specification: below 1Ω

Does each resistance indicate continuity circuit?
Yes
Go to step 7.

No
Open circuit between MAFS harness connector and ECM harness connector.
Repair as necessary.

7
ECM connector and MAFS connector is still disconnected.
Turn ignition to ON.
Measure voltage of MAFS signal circuit between MAFS harness connector and chassis ground.

● Specification: below 0.5V

Does voltage within specification?
Yes
Go to step 8.

No
Short circuit to battery between MAFS harness connector and ECM harness connector.
Repair as necessary.

8
ECM connector and MAFS connector is still disconnected.
Turn ignition to OFF.
Measure resistance between MAFS harness connector and chassis ground at MAFS signal circuit

● Specification: infinite

Does resistance indicate open circuit?
Yes
Temporarily install a known good MAFS and check for proper operation.
If problem is corrected, replace MAFS.

No
Short circuit to chassis ground between MAFS harness connector and ECM harness connector.
Repair as necessary.

9
Check air cleaner for dirt, blockage, or damage.
Is air cleaner okay?
Yes
Go to step 10.

No
Repair or replace as necessary.

10
Check entire air intake system for leaks or blockages such as:

● Throttle body
● PCV valve
● Intake manifold
● Gasket between intake manifold and surge tank
● Seals between intake manifold and fuel injectors
● Seal between surge tank and PCV pipe
● Etc

Is entire air intake system okay?
Yes
Temporarily install a known good MAFS and check for proper operation.
If problem is corrected, replace MAFS.

No
Repair or replace as necessary.

11
Return vehicle to original condition. Clear all diagnostic trouble codes. Verify by driving vehicle with SCAN TOOL connected and monitor for pending codes.

Добавлено спустя 3 минуты 21 секунду:
мдя... вставилось из GDS весьма криво...

Re: Что случилось с датчиком расходомера воздуха?

СообщениеДобавлено: 23 авг 2013, 21:38
sunmaks
а по читабельней мона, а то переводчик вообще криво переводит.

Re: Что случилось с датчиком расходомера воздуха?

СообщениеДобавлено: 23 авг 2013, 22:27
p-taurus
почитабильней что? с англ на русский? ;-)
переводить не буду )))

Re: Что случилось с датчиком расходомера воздуха?

СообщениеДобавлено: 27 авг 2013, 16:53
sunmaks
а жаль, и на том спасибо. :bye: